Ֆիզիկական և քիմիական երևույթները մեր շրջապատում

Նախագիծ՝ Ֆիզիկական և քիմիական երևույթները մեր շրջապատում

1. Թվարկել կենցաղում հանդիպող քիմիական և ֆիզիկական երևույթները:

Oրինակ` սառույցի հալվելը, ջրի գոլորշացումը և այլն։

2. Որո՞նք են ֆիզիկական երևույթները: Ներկայացրե՛ք օրինակներ:

Օրինակ՝ արևի լուսավորելը, գիշերային երկնքում աստղերի առկայծումը։

3. Որո՞նք են քիմիական երևույթները: Ներկայացրե՛ք օրինակներ:

Քիմիական երևույթներն են լուցկու,մոմի այրվելը նաև ուրիշ առարկաների այրվելը նաև երկաթի ժանգոտումը և այլն։

4. Հետևյալ երևույթներից որո՞նք են ֆիզիկական, որո՞նք՝ քիմիական.

ա) բենզինի այրվելը, բ) եղյամի առաջացումը,  գ) կաթի թթվելը, դ) ջրի եռալը, ե) հայելու  կոտրվելը:

Ֆիզիկական երևույթներՔիմիական երևույթներ
բ) եղյամի առաջացումը, դ) ջրի եռալը, ե) հայելու  կոտրվելը:ա) բենզինի այրվելը,գ) կաթի թթվելը,

5. Ո՞րն է ֆիզիկական երևույթ.

ա) փայտի այրումը, բ) բենզինի թորումը բնական նավթից, գ) պողպատի ժանգոտելը խոնավ օդում:

6. Ո՞րն է քիմիական երևույթ.

ա) շոգիացման հետևանքով աղի բյուրեղների անջատվելը լուծույթից,

բ) բենզինի թորումը բնական նավթից,

գ) պողպատի ժանգոտելը խոնավ օդում: 

Հայրենիք և հայրենասիրություն

Ես իմ անուշ ՀայաստանիԵղիշե Չարենց

Ես իմ անուշ Հայաստանի
Ես իմ անուշ Հայաստանի արևահամ բարն եմ սիրում,
Մեր հին սազի ողբանվագ, լացակումած լարն եմ սիրում,
Արնանման ծաղիկների ու վարդերի բույրը վառման,
Ու նաիրյան աղջիկների հեզաճկուն պա՛րն եմ սիրում։

Սիրում եմ մեր երկինքը մուգ, ջրերը ջինջ, լիճը լուսե,
Արևն ամռան ու ձմեռվա վիշապաձայն բուքը վսեմ,
Մթում կորած խրճիթների անհյուրընկալ պատերը սև,
Ու հնամյա քաղաքների հազարամյա քա՛րն եմ սիրում։

Ո՛ւր էլ լինեմ — չե՛մ մոռանա ես ողբաձայն երգերը մեր,
Չե՜մ մոռանա աղոթք դարձած երկաթագիր գրքերը մեր,
Ինչքան էլ սո՜ւր սիրտս խոցեն արյունաքամ վերքերը մեր —
Էլի՛ ես որբ ու արնավառ իմ Հայաստան — յա՛րն եմ սիրում։

Իմ կարոտած սրտի համար ո՛չ մի ուրիշ հեքիաթ չկա․
Նարեկացու, Քուչակի պես լուսապսակ ճակատ չկա․
Աշխա՛րհ անցի՛ր, Արարատի նման ճերմակ գագաթ չկա․
Ինչպես անհաս փառքի ճամփա՝ ես իմ Մասիս սա՛րն եմ սիրում։

Ֆիզիկական և քիմիական նյութեր

1. Որո՞նք են ֆիզիկական երևույթները: Ներկայացրե՛ք օրինակներ:

Ֆիզիկական երևույթների ժամանակ մեկ նյութը չի փոխակերպվում այլ նյութի: Ֆիզիկական երևույթների տեսակներն են՝ լուսային, ձայնային, էլեկտրական, ու մագնիսական երևույթները: Ֆիզիկական երևույթի օրինակ է սառույցի հալվելը, ապակու կոտրվելը, ջրի գոլորշիանալը և այլն:

2. Որո՞նք են քիմիական երևույթները: Ներկայացրե՛ք օրինակներ:

Քիմիական երևույթների ժամանակ նյութը փոխակերպվում է այլ նյութի:  Օրինակ՝  փայտի այրվելուց առաջանում է մոխիր, ածխաթթու գազ:

3. Հետևյալ երևույթներից որո՞նք են ֆիզիկական, որո՞նք՝ քիմիական.

ա) բենզինի այրվելը, բ) եղյամի առաջացումը, գ) կաթի թթվելը, դ) ջրի եռալը, ե) հայելու փշրվելը:

     ֆիզիկական

   եղյամ առաջացնումը,  հայելու փշրել  

     քիմիական         

բենզինի այրվելը, կաթի թթվելը, ջրի եռալը   

4. Ո՞րն է ֆիզիկական երևույթ.

ա) փայտի այրումը, բ) բենզինի թորումը բնական նավթից, գ) պողպատի ժանգոտելը խոնավ օդում:

5. Ո՞րն է քիմիական երևույթ.

ա) շոգիացման հետևանքով աղի բյուրեղների անջատվելը լուծույթից,

բ) բենզինի թորումը բնական նավթից,

գ) պողպատի ժանգոտելը խոնավ օդում: 

Մայրենի

Որտեղ պետք է, կետի փոխարեն յ գրի՛ր: Ո՞ր դեպքում գրեցիր յ-ն:

Հայացք, հայելի, հոյակապ, մի.ացում, ձի.արշավ, տի.եզերական, փակե.ի, կայարան, խաբե.ություն, է.ի, գնայի, բու.եր, տղայի, Մարոյի:

Յ տառը գրվում է ա և ո տառերից հետո:

2. Կետերի փոխարեն գրի՛ր տրված բառերից մեկը:

Շոշափեց ու տեսավ, որ խեղճ կենդանու ողը կոտրվել է: (ող, ոխ)

Ոխը սրտում որ մնա, թույն կդառնա, կքայքայի սիրտը: (ող, ոխ)

Երբ երեկոյան հետ թռան, տեսան, որ իրենց բույնը գրավել է անծանոթ մի թռչուն: (բույն, բուն)

Մի քանի հոգի փորձում էին գրկել հինավուրց ծառի վիթխարի բունը: (բույն, բուն)

Մոտակայքում ապրողներն այնքան են վարժվել Վիկտորիայի շառաչին, որ դրան էլ ուշադրություն չեն դարձնում: (Վիկտորիա, Վիկտորյա)

Տնեցիներն այնքան են վարժվել Վիկտորյայի անտեղի լացուկոծին, որ դրան էլ ուշադրություն չեն դարձնում: (Վիկտորիա, Վիկտորյա)

Մաթեմատիկա

24 լուծում

350:50=7

Պատ 7

25 լուծում

280:14=20

120:20=6

Պատ 20

26 լուծում

65-8=57

57:3=19

Պատ 19

27 լուծում

44:2=22

22-13=9

Պատ 9

28 լուծում

92:4=23

Պատ 23

29 լուծում

32+7=39

39×4=156

156

30 լուծում

250-34=216

216:3=54